Blogi

Blogissa pohdin yrittämistä, liiketoiminnan kehittämistä ja pienyritysten arkea ja haasteita, yhteiskunnallisia ja globaaleja ilmiöitä  Tarkoitus on samalla antaa yrittäjille uusia näkökulmia, auttaa saavuttamaan unelmansa ja menestymään yritystoiminnassaan. 

Se joka uskaltaa, voittaa

Hyvä asiakaspalvelu ei ole kilpailuetu. Hyvä myyntiprosessi ei ole kilpailuetu. Tuotteen tai palvelun laatu ei ole kilpailuetu. Erinomainen tuotantoprosessi voi olla kilpailuetu, toistaiseksi. Alhainen hinta on harvoin kilpailuetu.

Lue lisää »

Kilpailukyky – kyvykkyyden tuloksellinen käyttö markkinoilla

Edellisessä kirjoituksessa tarkastelin kilpailukyvykkyyttä – yrityksen perusrakenteita ja potentiaalia, joiden varaan menestys rakentuu. Mutta hyvä perusta ei yksin riitä. Vasta kun kyvykkyyttä hyödynnetään tehokkaasti markkinoilla, syntyy todellista kilpailukykyä.Jos kilpailukyvykkyys on potentiaalia, kilpailukyky on sen tulosta. Se on kyky toimia markkinoilla paremmin kuin muut – tänään, ei vain tulevaisuudessa.

Lue lisää »